Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Obornik Śląskich w ciągu drogi wojewódzkiej nr 340. Nowa droga ma m.in. poprawić skomunikowanie autostrady A4 z drogą ekspresową S5. Z miasta wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy.
Dla inwestycji wiosną tego roku zostało już wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Teraz poszukiwany jest wykonawca robót budowlanych.
fot. dok. przetargowa
Obwodnica Obornik powstanie jako droga w nowym śladzie o długości ok. 6,4 km i zostanie poprowadzona po południowej stronie miasta, głównie przez tereny leśne i rolnicze Wzgórz Trzebnickich. Początek odcinka zlokalizowany będzie w rejonie drogi gminnej prowadzącej do miejscowości Jary, a koniec na drodze wojewódzkiej nr 340 w okolicy miejscowości Wilczyn. Bedzie drogą klasy G z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś.
W ramach budowy obwodnicy przewidziano m.in.: wykonanie 4 rond na skrzyżowaniach z drogami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi, budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 271 Wrocław – Poznań, budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów zapewniających obsługę terenów przyległych, a także ścieżkę pieszo-rowerową, chodniki oraz oświetlenie w obrębie rond. Wykonane zostanie odwodnienie, przebudowane zostaną także inne sieci, w tym energetyczna czy gazowa.
Obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Obornik Śląskich. Droga wojewódzka nr 340, która prowadzi ruch od węzła Trzebnica na drodze S5 biegnie obecnie ulicami Wołowską, Piłsudskiego, Skłodowskiej-Curie i Trzebnicką, powodując korki i hałas oraz obniżając bezpieczeństwo mieszkańców i użytkowników dróg. Nowa trasa połączy się z drogą wojewódzką nr 342 prowadzącą w stronę Wrocławia, co dodatkowo usprawni powiązania transportowe w regionie (m.in. przez obwodnicę Wrocławia do autostrady A4).
Oferty w przetargu będą przyjmowane do 3 października. Na wykonanie zadanie przewidziano 36 miesięcy.